×

مقایسه پیانو های یاماها YDP-145 با YDP-165

شرکت یاماها را می‌توانیم یکی از مهم‌ترین شرکت‌های دنیا در زمینه تولید سازهای مختلف بدانیم که یکی از مهم‌ترین سازهایی که توسط مهندسین این شرکت ساخته می‌شود، پیانوهای مختلفی است که مهندسین این شرکت با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های دنیا آن‌ها را تولید می‌کنند. با این که بسیاری از پیانوهای آکوستیک این شرکت توسط نوازندگان بزرگ مورد استفاده قرار گرفته است، اما پیانوهای دیجیتال شرکت یاماها را می‌توانیم از جمله پرفروش‌ترین محصولات آن‌ها در نظر بگیریم.

در سال ۲۰۰۸، این شرکت سری محصولات جدیدی را در لاین پیانوهای دیجیتال خود به بازار عرضه کرد که نام این سری از سازها را، پیانوهای Arius قرار داده اند. این سازها از قیمت بسیار مناسبی برخوردار هستند و ویژگی‌های مختلفی برای آن‌ها در نظر گرفته شده که دست نوازنده‌ها را به شکل باز می‌گذارد. در میان سری پیانوها‌ی Arius این شرکت، دو ساز، طرفداران بسیاری دارند که این دو ساز، پیانوهای YDP-145 و YDP-165 این شرکت می‌باشند.

با این که در نگاه اول، این دو ساز بسیار شبیه یکدیگر هستند، اما نکاتی در مورد آن‌هاست که باعث می‌شود تا هر کدام از آن‌ها، مناسب نوازندگان مختلفی باشد. در ادامه این مقاله با سازکالا همراه باشید تا به مقایسه پیانو های یاماها YDP-145 با YDP-165 بپردازیم.

تفاوت رنگ

مقایسه پیانو یاماها YDP-145 با 165
YDP 145
مقایسه پیانو یاماها 145 با YDP-165
YDP 165

اولین نکته ای که باید در مورد این ساز در نظر داشته باشید، ابعاد و ظاهر آن‌هاست. با این که در نگاه اول، این دو ساز ظاهری یکسان دارند، اما باید بدانید که در برخی از جزئیات تفاوت‌هایی میان آن دو وجود دارد. اولین تفاوت این دو ساز، رنگ‌هایی است که برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. برای پیانوی YDP-145، از رنگ Black Walnut استفاده شده است و برای پیانو دیجیتال yamaha ydp-165، از رنگ Dark Rosewood استفاده شده است. به همراه هر دو پیانو، یک صندلی پیانوی با کیفیت از شرکت یاماها به شما تقدیم می‌شود که ظاهری زیبا دارد و هر دو پیانو بعد از اسمبل شدن، ظاهری شیک و کلاسیک دارند.

بیشتر بخوانیم : مقایسه پیانو یاماها ydp 144 با ۱۶۴

تفاوت ابعادی

از نظر ابعادی این دو ساز تنها در ارتفاع با یکدیگر تفاوت دارند و طول و عرض آن‌ها یکسان است. ارتفاع پیانوی YDP-165 مقداری از دیگر پیانو بلندتر است و با این که در صدای نهایی آن تاثیر ندارد، اما باعث می‌شود تا ظاهری شکیل‌تر نسبت به مدل YDP-145 داشته باشد.

مقایسه از نظر امکانات

YAMAHA YDP-145
YAMAHA YDP-145

از نظر استفاده و امکاناتی که برای این دو پیانو در نظر گرفته شده، می‌توانیم آن‌ها را بسیار شبیه به یکدیگر بدانیم. هر دو پیانو به شکل پیانوهای دیجیتال ساخته شده اند و همین نکته باعث شده است تا هر دوی آن‌ها از یک دکمه روشن و خاموش برخوردار باشند. همچنین یک ناب در قسمت سمت راست هر دو پیانو در نظر گرفته شده است که برای تنظیم کردن بلندی صدای پیانو در نظر گرفته شده است. ۱۰ صدا برای هر دو پیانو در نظر گرفته شده که می‌توانید با استفاده از دکمه‌هایی که برای آن‌ها تعبیه شده است، آن‌ها را تغییر دهید و سپس می‌توانیم با استفاده از تنظیماتی که در قسمت چپ این محصول در نظر گرفته شده است، ایده‌های خود را به بهترین شکل ممکن ضبط کنید و در شرایط مختلف از آن‌ها برای تغییر برخی از تنظیمات استفاده کنید.

برای مدل YDP-165 یاماها اما یک گیره در نظر گرفته شده است که می‌توانید هدفون مورد نظر خود را بر روی آن قرار دهید و به راحتی در هنگام تمرین‌های خود، از این هدفون استفاده کنید. همچنین در قسمتی که برای قرار دادن دفتر نت در نظر گرفته شده، این مدل از کلیپس‌های مختلفی برخوردار است که همین نکته باعث می‌شود تا دفتر نت شما بسته نشود و به راحتی بتوانید قطعات مختلف را بنوازید.

اطلاع از قیمت پیانو در فروشگاه معتبر سازکالا

هر دو پیانو از اتصال USB برخوردار هستند و به این ترتیب می‌توانید پیانوی خود را مستقیما به گوشی موبایل و یا کامپیوتر خود متصل کرده و به این ترتیب، ایده‌های خود را در نرم افزار میزبان خود ضبط کنید. شما همچنین می‌توانید این محصول را به گوشی موبایل خود متصل کرده و از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده کنید. حال که صحبت از اپلیکیشن‌های مختلف برای این محصول شد، یکی از بهترین اپلیکیشن‌هایی که می‌توانید برای هر دو پیانو استفاده کنید، اپلیکیشن Smart Pianist شرکت یاماها می‌باشد که بهترین اپ برای استفاده از این پیانو است. شما با استفاده از این اپلیکیشن‌ می‌توانید تنظیمات مختلفی را در هر دو پیانو تغییر دهید.

تغییرات اساسی

YAMAHA YDP-165
YAMAHA YDP-165

اما شاید برایتان سوال شده باشد که اختلاف قیمت این دو پیانو به چه دلیل است؟ و عمده تفاوت آن‌ها در چیست؟ تفاوت محسوس در میان این دو مدل، اکشن کلاویه‌های آن‌ها می‌باشد. برای مدل YDP-145 از اکشن GHS شرکت یاماها استفاده شده است که کیفیت بسیار بالایی دارد، اما در مدل YDP-165 از اکشن GH3 استفاده شده که حس به مراتب بهتر و واقعی‌تری را برای کاربر رقم می‌زند. شاید برای یک نوازنده مبتدی، یافتن تفاوت در کلاویه‌های این سازها کمی مشکل باشد، اما یک نوازنده حرفه‌ای در همان لحظه اول متوجه اختلاف عملکرد این کلاویه‌ها می‌شود.

همچنین، برای مدل YDP-165 از اسپیکرهای ۲۰ واتی استفاده شده است که در مقایسه با اسپیکرهای ۴ واتی پیانو دیجیتال YDP-145، صدایی به مراتب دقیق‌تر، واضح‌تر و عمیق‌تر را تولید می‌کند. همچنین در مدل YDP-165، یک تکنولوژی جدید برای پیانوهای یاماها به نام VRM و همچنین Tone Escapement در نظر گرفته شده است که باعث می‌شود تا هنگام نوازندگی، لرزش و صدای خاص پیانوهای آکوستیک نیز توسط این ساز بازتولید شود و صدای دریافتی شما، برخلاف مدل YDP-145، سمپل گونه نباشد.

مطلب پیشنهادی: مقایسه پیانوهای CLP و YDP یاماها

سخن پایانی

در این مقاله ما به مقایسه پیانو های یاماها YDP-145 با YDP-165 پرداختیم تا شما عزیزان به راحتی با ویژگی هر یک از آن‌ها آشنا شوید تا هنگام خرید پیانو، بهترین انتخاب را داشته باشید.

به طور کلی، هر دو مدل YDP-145 و YDP-165 شرکت یاماها را می‌توانیم جزو پیانوهای دیجیتالی بدانیم که قیمت مناسبی دارند و امکانات خوبی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید دقیق‌ترین بازتولید از یک پیانوی آکوستیک را در فرمت دیجیتال داشته باشید، پیشنهاد ما به شما مدل YDP 165 است، اما اگر به دنبال خرید اولین پیانو برای یک نوازنده مبتدی هستید، با توجه به مقایسه ای که در این مقاله برای شما انجام دادیم، مدل YDP-145 می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
2 thoughts on “مقایسه پیانو های یاماها YDP-145 با YDP-165
  • اردیبهشت ۲۸, ۱۴۰۲ at ۱:۰۱ ب٫ظ

    سلام واقعا به مقاله مقایسه پیانو یاماها ۱۴۵ با ۱۶۵ نیاز داشتم، خیلی ممنون از مطلب کاربردیتون 🙏

    پاسخ
    • خرداد ۷, ۱۴۰۲ at ۳:۰۲ ب٫ظ

      سلام دوست عزیز
      خوشحالیم که مطلبمون برای شما کاربرد داشت

      پاسخ
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *